FAQ

Op wat voor manieren kan ik bestellen?
- U kunt online bestellen: www.ergo2work.nl
- U kunt per email bestellen: info@ergo2work.nl
- U kunt telefonisch bestellen via 0031-243296116
- Een overeenkomst tussen Ergo2Work BV en u komt tot stand op het moment dat u uw bestelling of order plaatst of inzendt via de telefoon, email of internet.
Is het mogelijk om een proeforder te plaatsen?
Ergo2Work biedt u de mogelijkheid tot een proefplaatsing. De producten dienen per email of via de website besteld te worden waarbij duidelijk wordt vermeld dat het om een proefplaatsing gaat.
Wilt u gebruik maken van een proefplaatsing? Plaats de producten uit onze webshop in uw winkelmandje en volg het standaard bestelproces. Vul bij de opmerkingen toe dat het om een proefplaatsing gaat. U kunt het betreffende product gedurende 28 dagen op proef gebruiken. Wanneer u de producten niet wilt behouden, kunt u deze binnen 28 dagen, indien onbeschadigd en in de originele verpakking, goed verpakt (niet alleen in de productverpakking maar in een extra doos) aan ons retour zenden. De factuur zal dan gecrediteerd worden. De kosten van het retour sturen van de producten zijn voor uw rekening. Retourzendingen dienen te worden voorzien van een retourformulier. Beschadigde, onvolledige producten of retourzendingen zonder de originele doos of ongefrankeerd zendingen worden niet geaccepteerd. Zit/sta werkplekken, tafelbladen, Lounge2Work, stoelen, matten en software zijn uitgesloten van proefplaatsing.
Hoeveel bedragen de transportkosten per bestelling?
Voor bestellingen die online geplaatst zijn betaalt u geen verzendkosten vanaf € 50,00 . Dit is met uitzondering van industriële matten. De transportkosten voor industriële matten worden per opdracht berekend. In sommige gevallen kunnen er extra verzendkosten in rekening gebracht worden wanneer het een zending betreft van zeer grote aantallen.
Voor bestellingen die telefonisch of per email geplaatst worden, brengen wij verzendkosten van € 4,95 (excl. btw) in rekening.
U wordt van te voren op de hoogte gesteld over de transportkosten. De verzendkosten staan apart op de orderbevestiging en factuur vermeld. Voor bestellingen die worden afgehaald worden geen verzendkosten in rekening gebracht, ook niet als deze wel vermeld staan in de orderbevestiging. Voor bestellingen buiten uw land brengen we de voor dat land gebruikelijke verzendkosten in rekening.
Krijg ik een orderbevestiging?
Als u uw bestelling plaatst via een email of het internet, ontvangt u hiervan een ontvangst-bevestiging. Hierin staan de volgende gegevens vermeld: De door u opgegeven naam, woonadres en emailadres.
- De door u bestelde product(en), de prijs, de verzend- en administratiekosten en het totaalbedrag inclusief BTW.
- Het ordernummer van uw bestelling.
- Een verwijzing naar deze voorwaarden.
- Het info@ergo2work.nl emailadres en telefoonnummer waarop u ons kunt bereiken met vragen over uw bestelling.
Is het mogelijk om zonder account te bestellen?
Ja. Het is mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen via de website. Bestel als gast gemakkelijk en snel zonder dat er een wachtwoord aangemaakt moet worden.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Zodra een bestelling is verzonden en gefactureerd is, is het voor ons niet mogelijk om een bestelling te wijzigen of annuleren. Indien de bestelling toch geannuleerd moet worden, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we kunnen kijken of we de zending nog tegen kunnen houden.
Natuurlijk is het daarna ook nog mogelijk om bestellingen naar ons te retourneren. Kijk daarvoor op de retourneren pagina.
Mijn kortingscode wordt niet verrekend
Het kan zijn dat uw code niet geldig is op de aankoop of aankopen die u wilt verrichten. Lees daarom altijd de voorwaarden van de kortingscode goed door. Komt u er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 024-3296116 of te mailen naar info@ergo2work.nl
Kan ik de status van mijn order bekijken?
Zodra uw bestelling verzonden wordt zult u van ons een email ontvangen met daarin een link. Door op deze link te klikken kunt u de status van uw order bekijken.
Op welke manieren kan ik betalen?
✓ Bankoverschrijving
U maakt het bedrag handmatig over op de bankrekening van Ergo2Work B.V.. Zodra de betaling binnen is, sturen wij u de artikelen op.
✓ iDEAL
iDEAL is beschikbaar voor Nederlandse klanten die kunnen internetbankieren. Wij ontvangen uw geld direct en sturen u de artikelen zo snel mogelijk toe.
✓ Klarna
Met Klarna 'Betaal later' betaalt u uw bestelling achteraf zodra u deze heeft ontvangen. Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van uw aankoop vindt u terug op de rekening die u van Klarna ontvangt.
✓ Mister Cash
Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten. Het bestaat uit 2 fases. Fase 1 verloopt zoals bij een creditcard: gegevens en kaartnummer intikken. Bij fase 2 moet moet de kaarthouder zich in een beveiligd scherm van zijn eigen bank identificeren, zoals dat ook bij internetbankieren gebeurt.
✓ Creditcard
U betaalt het bedrag per VISA, Mastercard of American Express. Indien u betaalt met een creditcard wordt het geld op het moment van betaling gelijk gedebiteerd en sturen wij u de artikelen zo snel mogelijk toe.
✓ PayPal
In het kort werkt deze betalingswijze als volgt: u maakt een account aan bij PayPal waar u eenmalig uw persoonsgegevens opgeeft. Bij elke volgende transactie als u iets koopt via internet hoeft u alleen maar uw e-mailadres te gebruiken om te betalen. Deze betalingswijze is snel, volkomen veilig en uw gegevens worden zorgvuldig beschermd. Bij het verzenden van uw rekeningnummer worden deze gegevens altijd gecodeerd verstuurd, met behulp van de nieuwste techniek, het zogenaamde Secure Socket systeem.
✓ Op rekening (alleen voor zakelijke klanten)
Nadat u de bestelling geplaatst hebt, sturen wij u de bestelde artikelen toe met de desbetreffende factuur. U betaalt via een bankoverschrijving binnen 14 dagen onder vermelding van het factuurnummer. Bij een bestelling boven een bedrag van €1000,- vragen wij u de helft vooruit te betalen. Zodra wij de betaling ontvangen hebben zal uw bestelling zo snel mogelijk verzonden worden. Het overige bedrag dient u binnen 14 dagen na de factuurdatum te betalen.
✓ Pin betaling
Na een telefonische afspraak is het mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen en per pin te betalen in onze showroom.
Hoe worden prijzen op de website vermeld?
U kunt op onze website zelf kiezen of de prijzen inclusief of exclusief BTW getoond worden met een knop rechts bovenaan de website. De prijzen worden vermeld in euro's en exclusief verzendkosten, tenzij expliciet anders vermeld. De vermelde prijzen zijn onder voorbehoud, totdat u de bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen. Indien een product niet meer leverbaar is, of overmacht in het spel is, is Ergo2Work B.V. gerechtigd de bestelling ongedaan te maken. Eventuele betalingen zullen teruggestort worden. EU-bedrijven buiten Nederland zijn vrijgesteld van BTW indien zij hun EU BTW-nummer verschaffen. Bedrijven en inwoners van niet-EU-landen zijn vrijgesteld van BTW.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Ergo2Work B.V. onderkent het belang van een snelle levering, maar de levertijd hangt sterk af van de beschikbaarheid van het bestelde product. Is het product op voorraad dan kan levering binnen 1 tot 3 werkdagen geschieden. Ergo2Work B.V. heeft de meeste producten op voorraad. Voor producten die niet op voorraad zijn geldt een levertijd van 3 tot 20 werkdagen. De website tracht u een idee te geven van de levertijd indien u één exemplaar van een bepaald artikel bestelt. Deze levertijd is niet bindend. Mocht de levering langer duren dan werd aangegeven, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Indien de levering naar uw idee te lang duurt, heeft u natuurlijk het recht om de order ongedaan te maken. Ergo2Work B.V. kan echter nooit verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele gevolgschades die voortvloeien uit een langere levertijd. Voor vragen over de levertijd kunt u contact met ons opnemen.
Hoe worden de producten bezorgd?
De bezorging van uw bestelling gaat via GLS pakketservice. Zodra de bestelde goederen klaar zijn om verzonden te worden, krijgt u een e-mail met informatie over de bezorging van het pakket. Op deze manier kunt u tijdig voorzieningen treffen om de zending in ontvangst te nemen. Ook kunt u desgewenst online uit meerdere bezorgopties kiezen, bijvoorbeeld een nieuwe datum voor de bezorging met een vooraf aangekondigd tijdvenster van drie uur, of het pakket naar een GLS PakketShop laten doorsturen. Op de website van GLS vindt u meer informatie hierover.
Indien u niet aanwezig bent, wordt er een kaartje in de brievenbus gedaan, met daarop de contactgegevens van GLS. U kunt dan binnen 2 weken een nieuwe afspraak maken om uw bestelling te laten bezorgen op een door u gewenste dag. Het is hierbij niet mogelijk om aan te geven op welk tijdstip de levering plaats zal vinden. Als u geen contact opneemt met GLS pakketservice wordt het pakket terug naar Ego2Work gestuurd. Indien de bestelling opnieuw verzonden moet worden, zullen er extra verzendkosten in rekening gebracht worden.
Hoe werkt het herroepingsrecht?
De afnemer heeft tot 14 dagen, na ontvangst van het product, het recht de bestelling ongedaan te maken. De afnemer kan van dit recht gebruik maken door binnen 14 werkdagen na ontvangst contact op te nemen met Ergo2Work BV door te bellen naar het nummer 024-3296116, te mailen naar info@ergo2work.nl of het formulier voor herroeping in te vullen. U dient hierbij het ordernummer duidelijk te vermelden. Wij voorzien de afnemer van verdere instructies over het terugzenden van de goederen. De afnemer kan alleen gebruik maken van de bedenktermijn indien de goederen compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn en in de originele verpakking geretourneerd worden. Het recht om de bestelling ongedaan te maken vervalt indien hier niet aan voldaan is. Het risico en de kosten voor deze retourzending zijn voor rekening van de afnemer. Het betaalde bedrag (inclusief verzendkosten) wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst gecrediteerd.
Op welke wijze word mijn aankoopbedrag teruggestort?
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, betalen wij het bedrag terug op de manier hoe het oorspronkelijk is overgeschreven aan ons.
Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt?
Zodra het retourpakket bij ons is binnengekomen, ontvang u daarvan een bevestigingsmail van ons. De retourzending zal dan verwerkt worden, waarna u bericht ontvang over de afdracht ervan. Dit kan enkele dagen tot enkele weken duren, omdat wij het product soms langere tijd moeten testen.
Ik heb een verkeerd product ontvangen
Wat vervelend dat er een verkeerd product verstuurd is. Excuses voor dit ongemak!
U kunt hiervoor contact met ons opnemen door te bellen naar 024-3296116 of te mailen naar info@ergo2work.nl. Onze medewerkers zullen dit probleem zo snel mogelijk oplossen.
Wat moet ik doen bij beschadiging tijdens transport?
Ergo2Work B.V. is verantwoordelijk voor eventuele beschadiging van de producten tijdens het transport. Na aflevering van het product, en acceptatie door de klant, neemt de klant deze verantwoordelijkheid over.
Controleer het pakket daarom altijd op eventuele grove beschadigingen, die tijdens het transport kunnen zijn ontstaan, voordat u het pakket accepteert. Weiger de zending als er schade is. Als u ons hierover inlicht, zullen wij snel voor een herzending zorgen. Uit ervaring weten wij dat de kans op beschadiging van de goederen erg klein is (minder dan 1 op 1000 zendingen). Neem bij problemen altijd direct contact met ons op.
Heb ik garantie op mijn producten en hoe werkt de afhandeling van de garantie?
Ergo2Work B.V. geeft een zeer ruime garantie op de door haar geleverde producten. De duur van deze garantie is gerelateerd aan de verwachte levensduur van de producten. De minimale duur is een jaar. Deze garantie bestaat uit de reparatie of vervanging van producten welke, buiten de schuld van de consument, mankementen vertonen. Ergo2Work B.V. zal het defecte product door GLS laten ophalen (dit geldt uitsluitend voor klanten binnen de EU). Is dit niet mogelijk, dan vergoedt Ergo2Work B.V. de retourkosten tot een maximum van € 6,95 (dit geldt alleen voor particulieren). Indien binnen 30 dagen na aflevering mankementen aan het product ontstaan, welke aantoonbaar te wijten zijn aan het product, zal Ergo2Work B.V. u direct een vervangend product toesturen. Na de periode van 30 dagen zal het product eerst ter reparatie retour komen voordat er een vervangend product gestuurd wordt. Naast de garantie van Ergo2Work B.V. geven de fabrikanten een fabrieksgarantie van 1 jaar. Voor producten die u bij Ergo2Work B.V. heeft gekocht kunt u altijd gebruik blijven maken van onze support, met uitzondering van de Hippus Handshoemuizen en Microsoft producten. Voor ondersteuning bij deze producten neemt u rechtstreeks contact op met de fabrikant.
Hoe worden klachten afgehandeld?
Ergo2work BV doet er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid en zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Indien iets niet naar wens is, verzoeken wij u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00u tot 17:00u. Wij proberen klachten zo spoedig mogelijk te behandelen en op te lossen. Doorgaans geven wij binnen enkele uren al antwoord, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen. Mocht u van mening zijn dat wij uw klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost dan kunt u zich wenden tot de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.
Hoe zit het met uitsluitingen & aansluitingen?
Indien u bij ons een product aanschaft wat u op een computer moet aansluiten, dient u voor de aanschaf te controleren of deze aangesloten kunnen worden. Zie hiervoor ook de systeemeisen die bij deze producten vermeld staan. Neem bij twijfel over uw systeem contact met ons op.